lördag, april 18, 2009

En välförtjänt vintersemester

Mitt sinne är rensat. Tack vare en fin och trevlig skidsemester med familjen så har jag genomfört en mental vårstädning och gamla, urtvättade minnesplagg har antingen slängts eller skänkts till röda korset. Jag känner mig ny och fräsch. Inget som inte jag kan påverka ska längre gro i mitt sinne och det tackar jag för. Jag är hellre en bekymmersfri människa än en människa med alldeles för mycket tankerynkor.

Som sagt, skidsemester. Alla utom min äldre syster satte sig i en bil och körde upp till Idre fjäll och vi spenderade vår tid i stuga 820, lägenhet B. Det var mysigt och det fanns inget att klaga på, det kändes till och med lyxigt. I backarna var det lite väl dåligt med snö, men det gjorde mig inget, det var fortfarande väldigt skönt att åka och det här var ett fint avslut för min första vinter med riktiga skidor. På hemvägen stannade vi och köpte mig ett par nya sådana, bara så ni vet. Ett par twintips från Atomic, väldigt fina. Helt oanvända på en utförsäljning vid sälen. 2000kr, totalvärt (mindre än halva orginalpriset!). Lite tråkigt att det tog så lång tid för snubben att montera bindningarna efter köpet, men sånt får man leva med.

Imorgon dyker jag ner i det vanliga livet igen och detta påbörjas ju bäst med en natt tillsammans med sin flickvän. Om ni inte vet vem min flickvän är så hänvisar jag er till låten "Pernilla" av dansbandet Jigs.

Tack och hej!

1 kommentar:

Sophia sa...

Himla dum färg på texten. Ser knappt någonting :) Eller är det bakgrunden som har fel färg?